emlaklik & sedatyucel

Halo: Reach | X360 | 2010 | Oyun İncelemesi | Ekran Görüntüsü | Trailer

Halo: Reach Release Date | Çıkış Tarihi : 2010 Upload By Xpty ( 10 Ekim 2010 ) http://www.cshtr.com/images/hareketli/afis.gif http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/bigboxshots/2/960512_125433_front.jpg

Bu konu 1780 kez görüntülendi ve 1 yorum aldı ...

    Konuyu değerlendir: Halo: Reach | X360 | 2010 | Oyun İncelemesi | Ekran Görüntüsü | Trailer

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1780 kez incelendi.


Toplam 2 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 2 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1

    Game Halo: Reach | X360 | 2010 | Oyun İncelemesi | Ekran Görüntüsü | Trailer


    Halo: Reach

    Release Date | Çıkış Tarihi : 2010
    Upload By Xpty ( 10 Ekim 2010 )






    Halo: Reach | Xbox 360 | GameSpot





    Alıntı

    Oyun serilerini devam ettirmek, yapımcılar açısından her zaman baş ağrısı olmuştur. Serinin önceki oyunlarındaki eksikleri gidermek, artıları geliştirmek, yenilikler getirmek derken işin elinize yüzünüze bulaşması an meselesidir. Kimi sık sık yeni oyunu piyasaya çıkan serilerde "Nasıl olsa yeni oyunda düzeltirler." mantığından faydalanıp kolaya kaçmak mümkün fakat başarılı ve hatta efsaneleşmiş bir seri varsa elinizde, o zaman yandınız. Bungie'nin başının ne kadar ağrıyacağını saptayıp uygun reçeteyi sunabilmek adına incelememize başlıyoruz.

    Kimler okumalı, kimler oynamalı?

    Xbox 360'ınız yoksa okumanız tavsiye edilmez. Zira Xbox 360'ın "konsol aldırtacak oyunlar" listesinde Halo'nun yer almadığını düşünmek mantıksız olur. Bir anlık gazla gidip konsol almaya ya da oynayanları kıskanmaya gerek yok, ana sayfaya dönebilirsiniz. Diyelim ki ilk Xbox 360'ınızı kısa süre önce aldınız, "Neymiş bu oyunun sırrı?" sualine cevap bulmanız da mümkün. Konsolda FPS oynamak hoşunuza gidiyorsa okuyabileceğiniz ve göz gezdirebileceğiniz, uzayda aksiyon arayışındaysanız oynayabileceğiniz bir oyun sizi bekliyor. Aslında lafı uzatmak gereksiz; Xbox 360'ınız varsa ne yapıp edip oynayın. Halo'ya gıcıksanız da incelemeyi umursamadan puan verme, yorum yapma gibi seçeneklere sahipsiniz.

    Go Johnny Go

    John-117'yi arayan gözlerimiz boşluğa bakıyor çünkü Master Chief ile oynarken kulağımıza ilişen Reach gezegenine, John-117'nin çok daha öncesine gidiyoruz. John-117 gibi özelliklerle donatılmış fakat onun kadar kahramanlığı tescillenmemiş askerlerden oluşan bir birimdeyiz. Hikâyeye böyle giriş yapmış olsam da eğer oynamadıysanız önceki Halo oyunlarını oynamanızı, bilhassa Halo 2'nin tadına bakmanızı tavsiye ediyorum. Büyük savaşın ve dolayısıyla Master Chief'in başlangıcını, bitişini görmeden Halo 3'ün tadına bakarsanız büyük bir tat eksikliği hissetmeniz olası. Nerede kalmıştık? Hah, Reach'teyiz. Büyük savaştan çok önce; 2552 yılında Covenant'ların işgali altında ve düşmekte olan gezegenimizde direnmeye çalışıyoruz. Bu direnişte bahsettiğimiz John-117 benzeri askerlerden birisi olan Noble 6'nın rolündeyiz. Görevlerde çeşitlilikten bahsetmek zor. Varıyoruz, temizliyoruz ve ayrılıyoruz. Tabii tüm bu temizleme görevleri aslında büyük bir düzeneğin çarkları gibi bağlantılı işliyor. Ara videolar girince "Hııı, bu yüzdenmiş demek." tepkisi veriyorsunuz. Görevler hakkında "tekdüze" tabirini kullanmamız sizi yanıltmasın çünkü bu tekdüzelikten fazlasını istemiyorsunuz. Akın akın gelen yaratıklarla durmak bilmeyen aksiyon, belli süre sonra daha ilginç görev değil, daha fazla aksiyon isteğini tetikliyor.

    Senaryo, önceki seriler kadar derin değil aslında. Bunun sebebi, oyunun çoklu oyuncu seçeneğine eğimli olarak geliştirilmesi. Oyuna ilk başladığınızda karşınıza gelen teçhizat ekranı bunun en büyük kanıtı. Oyunda kazandığınız puanlarla daha iyi teçhizatlar alabiliyorsunuz. Senaryo seçeneğinde bile "Bugün ... silahıyla ... miktarda düşman öldür." gibi puan toplamanıza yarayacak görevler var. Bu görevler tükenince daha fazlasını aramaya koyuluyor ve cevabın çoklu oyuncu seçeneklerinde olduğunu fark ediyorsunuz. Oyun menüsüne girdiğinizde sağ üstte gördüğünüz "1/16" ibaresi, 16 kişiye kadar kendi grubunuzu kurabileceğiniz anlamına geliyor. Senaryo seçeneğindeki kimi görevleri 6 kişiye kadar birlikte oynamak mümkün. Nitekim ben Halo 3'ten beri alışkanlık edindiğim üzere senaryo seçeneğini arkadaşımla ekranı bölerek(Split-Screen), ortaklaşa(Co-op) bitirdim. Eğlenceyi kesinlikle arttıran ve oyun akışına pozitif etki yapan bir özellik bu. Öldüğünüz an son kayıtlı noktadan geri başlamak yerine yerde yatıyorsunuz ve kurtarılmayı bekliyorsunuz. Aynı anda günü kurtarmak için savaşan arkadaşınız da aksiyonun âlâsını yaşıyor tabii.

    Taş çatlasa 15-20 saatlik senaryo seçeneğinin kısalığını çoklu oyuncu seçeneklerini görünce haklı buluyorsunuz. Zira 12 adet çevrimiçi çoklu oyuncu seçeneği ve bunların alternatif dalları varken senaryo, "Bitireyim de hikâyeyi bilmeden dalmayayım." zihniyetiyle oyuna dahil edilmiş gibi duruyor. 16 kişilik grubunuzun oynadığı seçenekleri görme ve istediğiniz an katılma özgürlüğüne sahipsiniz. Oyuncular arası iletişim açısından çok kullanışlı olduğu aşikâr; en azından sabit, 16 kişilik bir Xbox arkadaş kitlesine sahip oluyorsunuz. Bu durum, başka oyunlarda da birlikte oynama alışkanlığı edinmenizi sağlayacak, hoş bir detay. Günümüz çevrimiçi FPS'lerde gelenekselleşmiş rütbe düzeneği burada da karşımıza çıkıyor. Ayrıca oynanan seçeneğe göre araç ve silahlar da farklılık gösteriyor.

    Tek tabanca

    Halo serilerinde aşina olduğumuz iki ele de silah alma özelliği maalesef kaldırılmış. Yarım saat kadar kabullenemeyip "Tuşunu mu değiştirmişler?" diye kurcaladığım bu yenilik, açıkçası yüzümü asmama sebep oldu. John-117'yle oynarken bir parçamız haline gelen taramalı silahımız ve orta düzey hasar veren mercekli tüfeğimiz yine elimizden düşmüyor. Covenant silahlarını kullanmak hâlâ çok keyifli. Hatta kendi ırkımızın silahlarından çok Covenant silahlarına bulaşıyoruz. Önceki serilerde olduğu gibi silah çeşitliliğinde fazla gelişme yok. Bunun yerine, oyuna özel güçler dahil edilmiş. Tek özel güç taşıyabiliyoruz ve bir özel gücü alacağımız zaman kendimizdekini bırakmamız gerekiyor. Kullandıktan sonra yeniden kullanmak için gücün tekrar dolmasını bekliyoruz. Active Camouflage, Armor Lock, Jetpack, Evade ve Sprint adında 5 özel güç mevcut. Active Camouflage, geçici görünmezlik sağlıyor. Armor Lock ile belli süre hasar almıyoruz. Jetpack hemen Worms hatırlatması yapıyor zaten. Evade ile karambollerden kaçıp kurtulabiliyoruz. Sprint de bildiğimiz koşma ancak özel güç olması şahsen mantıksız göründü. Keşke özel güçten öte sürekli kullanılabilen bir buton olsaymış. Aracımız parçalanıp da uzak yerlere gitmemiz gerekince Sprint'in eksikliği bolca hissediliyor.

    Halo'nun Galaksi Rehberi

    Araç mı dedim? Halo olur da araç olmaz mı? Özellikle ortaklaşa oyun esnasında eğlenceyi doruğa çıkaran araç kullanımı, bu oyunda karşımıza çıkan uzay savaşları ile bambaşka bir deneyim sunuyor. İtiraf etmeliyim ki arkadaşımla ortaklaşa ilerlerken önümüze her araç çıktığında "Şimdi sürme sırası bende!" tartışmalarına giriştik. Diğer Halo oyunlarını oynadıysanız araç kullanma keyfini zaten biliyorsunuzdur ancak uzay savaşlarının tadını alınca eğlence seviyesinin yükselme oranı sizi şaşırtacak.

    Düşmanların ve ekip arkadaşlarımızın yapay zekâları gayet başarılı. Ekip arkadaşlarımız araca binmedikleri sürece çok iyi idare ediyorlar. Düşmanlarımız da bazı uzak mesafelerde vurulmalarına rağmen sizi fark etmek bir yana; tepki bile vermemeleri gibi yamayla düzeltilebilecek hataları olsa da tüm Halo oyunlarında olduğu gibi yakalayınca affetmiyorlar. Yere sabitlenmiş silahları da boşluk buldukça ele geçiriyor ve hatasız kullanıyorlar. Bu noktada ortaklaşa oynamanın avantajı ortaya çıkıyor; siz düşmanınızı oyalarken arkadaşınız işini bitiriveriyor.

    Genel kriterlere göz attığımızda, kusursuza yakın seslendirmeler, her Halo oyununun kıvanç kaynağı olmuş müzikler , çağın bir adım bile gerisinde kalmayan grafikler ve şaheser niteliğinde videolarla karşılaşıyoruz. Animasyonlar, oyun grafikleriyle uyumlu ve çıkıntı görünüm sergilemiyor. Eş zamanlı ses efektleri de yine ahenk içerisinde. Hatrı sayılır miktarda düşmanla karşılaştığınız karambol anlarında bile yavaşlama (FPS düşüşü) yaşanmıyor. Emin olamamakla beraber birkaç videoda FPS düşüşü gözlemledim ancak göze battığını söyleyemem. Hele ki ağzı açık bırakan ara videolarda birkaç sahnenin yavaşlaması, olumlu fikrinizi değiştirmek için çok ufak bir detay olarak kalıyor. Bu ara video kalitesiyle film yapılsa kaçırmazdım herhalde.

    Ellerim "uzanır" olduğun yere

    Bakalım, elimizde ne var? Serinin eski oyunları kadar derin olmasa da oynanırken bir an bile sıkmayan senaryo, senaryonun derinliğindeki düşüşü fazlasıyla kapatan çoklu oyuncu seçenekleri, özel güçler-uzay savaşları gibi oyuna farklı bir lezzet katan detaylar, grafik-ses-video üçlemesinin kalite kokuyor olması ve başarılı yapay zekâ. Bungie, kusursuza yakın bir işçilik ortaya koymuş. Biz de bu işçiliği taçlandırıyor ve Xbox 360 sahiplerine uykusuz geceler diliyoruz. Şimdi izninizle ellerim Halo'ya uzanıyor; uzun süre de uzanmaktan vazgeçeceğimi sanmıyorum. Siz de en kısa sürede Xbox'ınızın karşısına uzanıp bu deneyimi yaşamaya başlayın. Keyifli oyunlar.



    Alıntı
    Xbox 360 yeterli.






































    l uTKaN l ve Ezio bunu beğendi.

  2. #2

    Standart

    Mükemmelsin harika olmuş

Benzer Konular

  1. PAL Halo: Reach | X360 | 2010 | Hotfile | Netload | Download | iNDiR
    Konu Sahibi Ezio Forum Xbox Oyunları
    Cevap: 38
    Son Mesaj : 01.Aralık.2012, 20:55
  2. Cevap: 6
    Son Mesaj : 22.Şubat.2012, 14:15
  3. Cevap: 1
    Son Mesaj : 01.Ekim.2010, 17:24
  4. Forza Motorsport 3 | Oyun | İnceleme | Ekran Görüntüsü | Fragman | 04.05.2010
    Konu Sahibi Ezio Forum Oyun Crack | Serial | Patch | Yama | Hile
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 04.Mayıs.2010, 11:37
  5. Sam Fisher 1 Numara | Haber | Fragman | Ekran Görüntüsü | Oyun | 20.04.2010
    Konu Sahibi Ezio Forum Oyun Dünyasından Haberler
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 20.Nisan.2010, 01:52