emlaklik & sedatyucel

Star Wars - Empire at War (22.02.2006)

Star Wars - Empire at War (PC) SıSTEM 1GHz işlemci, 256 MB RAM, 32 MB ekran kartı

Bu konu 2266 kez görüntülendi ve 4 yorum aldı ...

    Konuyu değerlendir: Star Wars - Empire at War (22.02.2006)

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 2266 kez incelendi.


Toplam 5 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 5 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1

    Standart Star Wars - Empire at War (22.02.2006)

    Star Wars - Empire at War (PC)




    SıSTEM
    1GHz işlemci, 256 MB RAM, 32 MB ekran kartı



    YAPIMCI
    Petroglyph Games






    YAYINCI
    Lucas Arts













    TüRü
    Strateji













    çOKLU OYUNCU
    Var












    ARTILAR
    Star Wars evrenine ait, başarılı bir strateji oyunu. Seride gördüğümüz karakterlerin bir kısmını kontrol edebilme imkanı. Muhteşem müzikler ve düşük sistem ihtiyacı.



    EKSıLER
    Grafikler ayrıntıdan yoksun. çeşitli yapay zeka hataları.





    6 bölümlük muhteşem seri Star Wars, geçtiğimiz yıl muhteşem bir final ile sona erdi! Böylelikle Darth Vader’ın hikayesi tamamlanmış oldu. Küçük ve yetenekli bir çocuğun, önce oldukça başarılı bir Jedi’a, ardından çok güçlü bir Sith Lord’una dönüşmesini büyük hayranlıkla izledik. şimdilerde bu efsane serinin yaratıcısı George Lucas, Indiana Jones’un yeni filmi üzerinde çalışıyor. Maalesef yakın zamana kadar herhangi bir Star Wars projesi ortalarda olmayacak. Yine de hikayenin fanları üzülmesinler, Lucas’ın aklını kurcalayan bazı projeler bulunuyor. Umuyoruz ki Lucas, Episode 3: Revenge of the Sith’in bıraktığı tadı kaybetmeden, yeni projelere yelken açar.

    Serinin fanları sadece filmlere değil, film ile ilgili tüm materyallere de büyük ilgi gösteriyor. Hal böyle olunca da Star Wars motifli yemek takımlarından(!) , karakterlerin kostümlerine kadar bir çok öğe satışa sunuluyor ve ilgi görüyor. Tabi oyun yapımcıları da bu muhteşem hikayeyi temel alıp, sayısız oyun üretiyorlar. Bunların son halkası da Star Wars – Empire at War!

    ısyancılar vs ımparatorluk güçleri

    ılk olarak geçtiğimiz ay sonu yapımın demo’su yayınlandı. Oyunla ilgili ilk fikirler olumluydu. Yalnız bir kaç yapay zeka hatası, biraz moralleri bozmuştu. Artık Empire at War satışa sunuldu, umuyoruz ki demo’da karşılaştığımız sorunları gidermiş olarak, bize Yıldız Savaşları’nın eşsiz atmosferini yaşatabilir.

    Oyunumuz, isyancılar(iyiler) ve imparatorluk güçleri(kötüler) arasında geçen savaşı konu alıyor. Bu savaşın içinde filmlerden tanıdığımız simalar da bulunuyor! Hatta savaşlarda aktif rol üstleniyorlar...

    Güç kalkanları, lazer silahları, yıldız gemileri...

















    Kokpit mi menü mü?














    Star Wars: Empire at War açılır açılmaz, menü tasarımı ve arka plan dikkatimizi çekiyor. Sanki bir uzay gemisinin kokpitinde gibiyiz. önümüzden gemiler geçiyor, lazerler, patlamalar vb... olaylar izliyoruz. Hemde daha menüdeyken. Hatta bazen kaptırıp, şimdi ne olacak diye de baktığımız oluyor. Bazen ortalık öyle bir duruluyor ve kısa bir süre sonra bir kargaşa bir kıyamet kopuyor ki, gerçekten de hayretle izliyoruz. Options’a girmek için fonun bir anlık durgunluğundan yararlanıyoruz(!)Burada başta grafik olmak üzere tek tek ayarlarmızı yapıyoruz...

    Eğer yapımın demo’sunu oynamadıysanız ilk olarak Tutorial sekmesine tıklamanızı tavsiye ederim. Gayet ayrıntılı hazırlanan bu bölüm, oyuna alışmanız açısından çok yararlı olacaktır çünkü EaW, klasik strateji yapıtlarına göre biraz karmaşık bir arabirime sahip. Demo versiyonu bitirdiyseniz, tutorial yapmadan da çok fazla zorluk çekeceğinizi sanmıyorum.

    Single Player bölümüleri

    Single Player’a tıkladığımızda karşımıza 3 seçenek çıkıyor. Sondan başa doğru anlatmak gerekirse, ilk olarak Skirmish Battles’dan başlayacağız. Bu seçenek bilindik Skirmish mod’u. Yani hazır olan birimlerimiz ile düşman ünitlerine saldırıyoruz. Tabi haritayı vb... ayrıntıları önceden biz ayarlıyoruz. ıkinci seçenek Galactic Conquest. Burası skirmish’ten biraz daha farklı. öyle ki harita olarak seçtiğiniz galaksiyi ele geçirmeye çalışıyorsunuz. Tabi bunları yaparken gezegenlerde bulunan düşman birimlerini göz ardı etmemek gerek. Aksi halde ele geçirmeye gittiğiniz gezegenlerden eli boş, başınız eğik geri dönersiniz(!)

    Geldik New Campaign kısmına. Bu seçenek oyunun asıl hikaye mod’u. ıster ımparatorluğun korkunç güçlerini kontrol edip, isyancıları katlederek evreni Sith’lerin yönetimine bırakabilir, ister de isyancılara katılıp, evreni kötülerin yönetiminden kurtarmaya çalışabilirsiniz.

    ısyanım var!

















    Patlama efektleri oldukça başarılı














    ısyancıları seçer seçmez, sıkı bir uzay savaşına atılıyorsunuz. 6 tane imparatorluk tersanesini yoketmeniz gerekiyor. Bunu yaparken irili ufaklı onlarca geminin saldırısına uğruyoruz. Açıkçası uzay atmosferi oldukça başarılı bir şekilde verilmiş. Hele bir de tersanelerin yanlarındaki tankları yokettiğinizde, onların sıralı patlamaları ve sonunda koca bir tersanenin yok oluşu, göze oldukça hoş geliyor. Patlamanın ardından parçalara ayrılıp, her bir parçanın farklı yönlere doğru ağır ağır yayılışını izlemek, gerçekten çok keyifli oluyor.

    Uzay savaşında, hedef olarak gösterilen üsse direk saldırmamalısınız çünkü yapıların hasar noktaları farklılık gösteriyor. ılk kez demo’da şahit olduğumuz bu özellik ile ateş açtığımız bölgeye göre farklı sonuçlar elde ediyoruz. örneğin uzay istasyonunun güç ünitesine saldırdığımız takdirde, onu savunmasız bırakabiliyoruz. Hatta kimi bölgelere saldırarak, istasyonda büyük patlamalara yol açıp, daha kısa zamanda hedefimizi yokedebiliyoruz.

    Görevimizi tamamladıktan sonra bu sefer de masaüstü uzay ekranına geçiyoruz. Bu bölümün kullanışı, alışık olduğumuz strateji oyunlarındakinden bir hayli farklı. Ekranda çeşitli gezegenler görüyoruz. Bazılarının üzerinde resimler bulunuyor. Herhangi birinin üzerine tıkladığınızda, gezegen hakkında kısa bir bilgi görüyorsunuz. Ne tür koşullara sahip olduğu, ne kadar korunduğu ve kontrolünü ele geçirdiğimizde bize yararının ne olacağı belirtiliyor. Herhangi bir gezegene tıklayıp, mouse’un sürmeli tuşunu ileri doğru itersek, o gezegene daha yakından bir bakış atıyoruz. Eğer sizin kontrolünüzde bir yer ise, üretmiş olduğunuz birimleri ve yapıları görebilirsiniz. Ekranın üzerinde 3 filo bulunuyor. Bunlara ürettiğiniz birimleri ekleyerek, savaş için sefere çıkabiliyorsunuz.

    Biraz da ünite ve binaların nasıl üretildiğinden bahsedelim. Ekranın sağ altında uzun bir yatay tablo var. Hemen sol başında ise turuncu ve mavi olmak üzere Space Production ve Ground Production adında iki seçenek bulunuyor. Eğer gezegeninizde asker veya zırhlı araç üretimi yapabilecek tesisleriniz varsa, Space Production’dan uzay gemileri, Ground Production’dan ise asker ve tank çıkartabilirsiniz.

    üretim yaparken düşmanınızı tanımak çok önemli, zira ünitelerin üzerine tıkladığımızda hangi birime karşı etkili oldukları, hangisine karşı zayıf oldukları belirtilmiş. Bunları göz önüne alarak üretim yaparsanız, düşman sizi kolay kolay zorlayamayacaktır.

    Ordular geri çekilin! Lord Vader geliyor!

















    Vader!!!














    ımparatorluk tarafını seçtiğimizde bizi bir sürpriz karşılıyor. Açıkçası daha ilk görevde hemde görevin başında Darth Vader’ı kontrol edebileceğimizi hiç tahmin etmiyordum. Simsiyah elbisesi, siyah uzun pelerini ve parlayan kaskı ile Vader tam karşımızda! ılk görevimizde isyancılara ait komünikasyon merkezini ve güç jenaratörünü yok etmemiz gerekiyor. Bunun için Lord Vader ve emrindeki AT-ST Walker (hani şu uzun bacaklı robotlar) ve Stormtrooper’ları kullanacağız. Açıkçası görev ilk başta AT-ST Walker’lar sayesinde kolay geçecek gibi gözüküyor ama isyancılar bir türlü yakanızı bırakmıyor.


    Komünikasyon merkezini yokettikten sonra Vader ve birkaç Stormtrooper haricinde tüm birimleri jenaratöre gönderdik ancak orada kötü bir sürpriz bizi bekliyordu. Jenaratör patladıktan hemen sonra ufak çaplı bir ordu, AT-ST’leri ve Stormtrooper’ları hezimete uğrattı. Geriye sadece bir kaç asker ve Lord Vader kaldı! Jenaratörün infilakından sonra, üzerindeki güç kalkanı yok olan üsse bir kaç kişi ile saldırmak zorunda kaldım. çok geçmeden Stormtrooper’lar yok edildi ve geriye sadece Vader kaldı! O an Vader’ın korkunç gücüne şahit oldum. Bir kere ışın kılıcını çıkarttı mı, lazer silahlarının ona hiç bir etkisi olmuyor çünkü gelen lazerleri geriye savuruyor. Kısa sürede çevrede bulunan isyancıları, Lord Vader ile temizledikten sonra bu sefer de binaları yok etmek üzere saldırıya geçtim! Açıkçası Vader’ın güçleri şaşırtıcı derecede fazla! Binaya ne yapabilir diye beklerken, ‘Crush’ gücünü kullanarak binaya yaklaşmadan parçalamaya başladı! Bu şekilde tüm üssü perişan ettikten sonra sıra geldi Jenaratör hezimetinin intikamını almaya(!) Darth Vader öyle güçlü ki, tanklar, askerler... ona zarar vermek konusunda oldukça yetersiz kalıyorlar. Vader kısa sürede hedefini yok ediyor!

    Her iki tarafın da birimleri tahmin edeceğiniz üzere, düşmana göre büyük oranda değişiklik gösteriyor. Sıkı bir savunma veya sıkı bir hücum için iki tarafında birimlerini iyi tanımanız gerekiyor.

    Galakside huzurumuz kalmadı

    Empire at War’ın demo’sunda gördüğümüz bazı hatalar vardı. Bunların demo’da kalıp ebediyete gömülmelerini diliyorduk. Oyun elimize geçince gördük ki, bu hatalar kalıcıymış! öyle ki yapay zeka hataları aynen duruyor ve hatta daha fazlalarıyla karşılaştım. örnek olarak 2 ordu ile gelip, birinci orduyu saldırmak istediğiniz üssün yakınındaki düşmanlara gönderip, diğerini de üssün kendisine gönderdiğimde, şöyle bir sonuç ile karşılaştım! üsteki tüm düşman birimleri, üsse saldırına değil, yakındaki düşmana saldırana gittiler! Bu kadar da değil. Orada cereyan eden savaşta düşman galip geldi ancak üsse saldıran birimleri yok etmek için geri dönmediler! Adeta kendi merkezlerinin yokoluşlarını izlediler!

    Bir başka sorun da askerlere verilen emirlerde! 3B olarak tasarlanan haritalarda irili ufaklı tepeler bulunuyor. örnek olarak, bir tepenin üstündeki binaya ateş açmaları için askerlerinize emir veriyorsunuz. Ellerinde lazer silahları olduğu için binaya çok yaklaşmadan ateş açmaları gayet normal. Ancak aradaki tepeyi hiç hesaba katmayan askerler, tepenin aşağısından ateşe başladılar. ısnisnasız tüm lazerler, tepeye isabet ediyor! Uzun lafın kısası yapay zeka yükekliğe duyarlı değil. Herşeyi aynı düzlemde zannerderek ateş açıyor. Umuyoruz ki bu hata yama ile düzeltilebilir.

    Başka bir hataya da Darth Vader’ın Force Push gücünde rastladım. Normal şartlarda bu gücün etki alanındaki tüm düşman askerlerinin geriye doğru savrulması gerekiyor. Buna karşın sıklıkla bazı askerlerin etkilendiğine, bazılarının ise Vader’ın hemen yanında olmalarına karşın savrulmadıklarına şahit oldum. Neden kaynaklandığı belli olmayan bu problem için de yama şart diyoruz...

    Film tadında oyun

    Oyunun en güzel özelliklerinden biri de Cinematic Camera. Tıkladığınızda çeşitli açılardan birimlerinizi görüyorsunuz. Eğer savaş anında tıklarsanız, oldukça keyifli sahneler yakalamanız olası. Eğer sadece tek bir ünite için sinematik almak istiyorsanız, mouse ile dilediğiniz üniteyi seçip, ‘c’ tuşu ile o birime sabit kamerayı çalıştırabiliyorsunuz. Böylelikle oyunu farklı bir açıdan seyretmiş olacaksınız.

    Kameradan söz açılmışken, oyunun görüş açısı da son derece başarılı. ısterseniz ünitelerin dibine kadar yaklaşabiliyorsunuz ya da o kadar uzaktan bakabiliyorsunuz ki, koca bir oyun haritasını tamamen görebiliyorsunuz. Hatta o kadar uzak bir açıyla bile oynayabilirsiniz.

    Ne gördük neler duyduk?

    Petroglyph’in ilk oyunu olma özelliğini taşıyan SW: EaW’dan, grafiksel olarak çok fazla birşey beklemeyin. özellikle geçtiğimiz aylarda satışa sunulan Age of Empires 3’ün grafiklerinin yanında Empire at War biraz sıradan kalıyor. Bir kere grafiklerde ayrıntıya pek yer verilmemiş. ünitelere yaklaştığınızda, özellikle bildik Yıldız Savaşları karakterleri birebir hazırlanmış fakat diğer sıradan birimler için ayrıntıdan söz etmek zor. Görev gereği destek birim isteyebiliyoruz. çağırdığımız üniteleri uzay gemileri getiriyor. Onların da görünüşleri çok başarılı sayılmaz.

    Zemin kaplamaları uzaktan göze hoş geliyor ancak yaklaştığınız da pek de başarılı sayılmazlar. çevredeki ağaçlar, binalar ve deniz gibi görsellerde de EaW, biraz zayıf kalıyor. Ancak şunu belirtmek gerek ki, uzay görevlerindeki patlama efektleri çok başarılı! Muhtemelen Petroglyph bu konuda epey uğraşmış ve ortaya şahane patlama efektleri ve yine aynı güzellikte parçalanan yapılar çıkmış!

    Seslerden bahsedecek olursak, genel birim sesleri gayet iyi. özellikle seriden tanıdığımız karakterler için ayrıyetten uğraşılmış! Vader’ın nefes alıp verişi ve konuşması gayet başarılı. Ancak oyunun asıl ön plana çıkan yönü, müzikleri! Star Wars serisinin, John Williams tarafından hazırlanan şahane müzikleri, EaW’da da kullanılıyor! Hal böyle olunca oyunun atmosferine girmek kolaylaşıyor!

    O havayı bulabildik mi?

















    Darth Sidius da kullanılabilecek karakterler arasında














    Muhtemelen oyunla ilgili en çok merak edilen özellik, Star Wars havasını yansıtıp, yansıtamayacağıydı. Açıkçası Empire at War’un grafiksel yönden zayıflıkları olsa da, bizi Yıldız Savaşları evreninin içine sokmayı iyi beceriyor. ısyancıları seçtiğinizde R2D2’dan Han Solo’ya kadar seride tanıdığımız bir çok karakteri görme ve yönetme fırsatı elde ediyoruz. ımparatorluk kuvvetlerini yönetirken ise Dath Sidius’dan Darth Vader’a ve hatta bir çok filo komutanına kadar, sayısız karakteri görebiliyoruz. Bu ünitelerin katıldığı savaşlar çok keyifli oluyor. AT-ST Walker’ların gölgesinde Stormtrooper’lar emirlerinizi yerine getirmeye çalışırken, isyancı birliklerinin her adımınızda karşınıza çıkması, hele bir de Lord Vader’ı korkunç kudretini kullanıp, koca olduları dize getirme keyfi... açıkçası SW konulu bir strateji oyununun bu kadar ilgimi çekeceğini düşünmemiştim. ıster ısyancılara katılıp, evrende huzuru sağlayın ister de ımparatorluk kuvvetleri ile evreni ateşe ve karanlığa gömün!

    Hangi sistemle oynayabilirim?

    Star Wars – Empire at War için minimum sistem gereksinimleri bir hayli düşük. öyle ki, 1GHz işlemci, 256 MB RAM, 32 MB ekran kartı, oyunu minimum performans ile çalıştırmanıza yetecektir. Yapımcılar tarafından önerilene bakacak olursak, kimi oyunlar için minimum gereksinim olan bir sistem; 2GHz işlemci, 512 MB RAM ve 64 MB ekran kartı ile oyunu rahatlıkla oynayabiliyoruz. Bizim kullandığımız sistem, önerilen sistemin biraz üzerinde. Tahmin edeceğiniz üzere EaW’ı kolaylıkla çalıştırdık. Zaten grafiksel yönden biraz zayıf kalan oyunun, çok fazla sistem gerektirmemesi gayet normal.

    Gemiyi sağa çek, inecek var!

    Oyunla ilgili son yargımız olumlu. Star Wars efsanesini tüketmek istemeyenler için yeni bir ürün Empire at War! Size filmlerde yaşadığınız atmosferi verebilecek başarılı bir strateji oyunu hazırlamış yapımcılar. ıyilerin ve kötülerin mücadelesine Star Wars penceresinden bir bakış atmak için alın ve oynayın bu oyunu. Açıkçası hiç bir oyunda kötü tarafı seçmek bu kadar ilgimi çekmemişti. şimdi ben Lord Vader ile Dantooine gezegenini ele geçirmeye gidiyorum. Eğer türe ve Star Wars’a ilginiz varsa EaW’ı sakın kaçırmayın. Oyuna dalıp gerçek hayatı unutmayın...

    lordtayrinus bunu beğendi.

  2. #2

    Standart

    tblr

  3. #3

    Standart

    sagol

  4. #4

    Standart

    emege saglık

  5. #5

    Standart crak

    bunun crack dosyası varmı kardeşim Star Wars - Empire at War

Benzer Konular

  1. Cevap: 58
    Son Mesaj : 06.Haziran.2012, 01:33
  2. Cevap: 3
    Son Mesaj : 09.Ağustos.2011, 18:07
  3. IMDB #010 | Star Wars | Episode V - The Empire Strikes Back | 1980 | 4 Alt | Downlo
    Konu Sahibi CSHTR_PRG Forum IMDB Top 250 Filmler | IMDB Top 250 Movies
    Cevap: 76
    Son Mesaj : 05.Haziran.2011, 16:57
  4. Star Wars Clone Wars Volume I (2003) Dvdrip Animasyon
    Konu Sahibi duimli Forum Animasyon Çizgi Film
    Cevap: 6
    Son Mesaj : 19.Eylül.2010, 18:33
  5. Cevap: 4
    Son Mesaj : 09.Haziran.2009, 17:01