emlaklik & sedatyucel

OCZ NIA (Neural Impulse Actuator) Oyun Kontrolcüsü.BEYİN GÜCÜYLE OYUN OYNAMA

Ne doymak, tatmin olmak bilmez bir dünyadır bu oyunculuk dünyası. On beş, on altı yıl öncesine kadar elimizde joysticklerle Atari 2600'ün tadını günde 6 saat kadar çıkarıyorduk. Bilgisayarların yaygınlaşmaya başlaması ile birlikte oyunculuk dünyasına klavye + fare kombinasyonu geldi. Özellikle 1. şahıs gözünden oynadığımız oyunların vazgeçilmezi olan bu kombinasyon da gelişen teknolojiye yenilmek üzere. Konsol müdavimlerinin "gamepadlerimiz bize yetiyor" ya da "becerebilen oynuyor,

Bu konu 1639 kez görüntülendi ve 2 yorum aldı ...

    Konuyu değerlendir: OCZ NIA (Neural Impulse Actuator) Oyun Kontrolcüsü.BEYİN GÜCÜYLE OYUN OYNAMA

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1639 kez incelendi.


Toplam 3 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 3 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1

    Yeni OCZ NIA (Neural Impulse Actuator) Oyun Kontrolcüsü.BEYİN GÜCÜYLE OYUN OYNAMA

    Ne doymak, tatmin olmak bilmez bir dünyadır bu oyunculuk dünyası. On beş, on altı yıl öncesine kadar elimizde joysticklerle Atari 2600'ün tadını günde 6 saat kadar çıkarıyorduk. Bilgisayarların yaygınlaşmaya başlaması ile birlikte oyunculuk dünyasına klavye + fare kombinasyonu geldi. Özellikle 1. şahıs gözünden oynadığımız oyunların vazgeçilmezi olan bu kombinasyon da gelişen teknolojiye yenilmek üzere. Konsol müdavimlerinin "gamepadlerimiz bize yetiyor" ya da "becerebilen oynuyor, beceremiyorsanız konuşmayın kardeşim" gibi yorumlarını duyar gibi oluyorum bu konuyu ne zaman düşünsem. Fakat zaman geçtikçe ve beklentiler arttıkça ne gamepadlerin, ne joysticklerin, ne de klavyelerin bu tatmin olmak bilmez dünyada tutunabileceğini sanmıyorum, zira şu an masamın üzerinde duran oyun kontrolcüsü de bu hipotezimi desteklercesine bana bakıyor.

    Bilgisayar ve donanım sektörüne güç kaynakları, taşınabilir USB bellekleri, diz üstü bilgisayarı ve daha bir çok ürünü ile katılan OCZ firması, bu sektörün daha önce hiç görmediği bir ürün hediye etti. Adını da OCZ NIA koydu. Açılımı Neural Impulse Actuator olan NIA'nın Türkiye distribütörlüğünü Akrotek Bilişim üstleniyor. Peki ne yapıyor bu NIA? Daha önce de belirttiğim gibi NIA bir oyun kontrolcüsü. Fakat diğer oyun kontrolcülerinden oldukça farklı. Çünkü NIA'yı kullanmak için elinize ihtiyacınız yok. Evet, NIA parmaklarınızda en ufak bir kıpırdanma olmadan oyun oynayabilmenizi sağlıyor. Peki nasıl yapıyor bunu? Çok basit, beyin dalgalarınızı okuyarak. Söylemesi çok basit ama uygulaması o kadar da basit değil fakat bunun açıklamasını yazının daha sonraki kısımlarına bırakacağım. Öncelikle kutu içeriğine bir göz atalım.


    İçerik ve Sunum

    Oldukça şık bir kutu dizaynı seçmiş OCZ, NIA için. NIA, 2 kutunun içine konulmuş bir şekilde raflarda. En dışta sert bir materyalden yapılmış kutu bulunuyor. Bu ilk kutunun kapağı genellikle gördüğümüz kapak dizaynlarından farklı. Mıknastıs sistemine sahip olan bu şık kapağı açtığımızda bir kutu daha karşılıyor bizi. 2. kutunun üst kısmına yerleştirilmiş saydam bölge NIA'nın alıcı birimini görmemizi sağlıyor. Bu kutuyu da açıyoruz ve NIA'nın karbon nanofiber yapılı ve çok hassas alıcılarınının bulunduğu baş bandını görüyoruz. Hem baş bandı hem de bandın bağlandığı alıcı birim 2. kutunun içinde siyah ve şık görünümlü sünger içinde karşılıyor bizi. Kutuyu tamamen çıkardığımızda da bir kullanıcı kılavuzu, bir donanım CD'si, bir USB bağlantı kablosu ve bir de sürücü güncellemelerini indirebileceğiniz internet adresini yazan kağıt çıkıyor. Ürün sunum açısından gayet yeterli materyallere sahip, herhangi bir konuda eksiklik hissetmiyorsunuz.

    Bağlantı ve Kullanıma Hazırlık

    Daha önce de belirttiğim gibi OCZ NIA 2 ana birimden ve bağlantı kablolarından oluşmakta. 1. si oyuncu ile birebir temasta olan ve başa geçirilerek (Deltoid şeklindeki sensörler alnınızı ortalamalı) beyin dalgalarınızı, yüzünüzdeki kas hareketlerini ve yatay göz hareketlerinizi algılayan baş bandı. 2.'si ise baş bandından gelen sinyalleri alan ve bunları işleyerek bilgisayarımızın da algılamasını sağlayan alıcı kutu. Baş bandını başınıza geçirmeden önce alıcı kutuya, alıcıyı da ürün kutusundan çıkan USB bağlantı kablosu ile bilgisayarımıza bağlayoruz. Daha sonra bandı başınıza yan taraftaki NIA yazısı düz (ya da kablo çıkan taraf solunuza) gelecek şekilde geçirin ve bandın arkasında bulunan düzenek ile (küresel ve içi yaylı butona basılı tutarken nazik hareketlerle arka taraftaki uzantıları çekerek) bandı başımıza göre ayarlıyoruz. Artık benzersiz ve bir o kadar da ilginç NIA deneyimini yaşamaya hazırız.


    NIA beyin dalgalarınızı algılamakta gerçekten de oldukça başarılı.


    Kurulum

    NIA sürücü kurulum CD'sinde 4 farklı klasör bulunuyor. Bunlardan ilki NIA yazılımının 1.0 versiyonu, diğeri 2.0 versiyonunun direk kurulumu için ve her 2 kurulum da yaklaşık 100'er MB. Diğer 2 klasörde de 2.001 güncellemeleri bulunmakta. Klasörlerden biri 32 bit işletim sistemleri için güncelleme dosyasını diğeri de 64 bit Windows XP ve Windows Vista işletim sistemlerini kullananların çalıştırması gereken güncelleme dosyasını içeriyor. Öncelikle 1.0 versiyonu, daha sonra 2.0 ve son olarak da işletim sistemimize uygun olan 2.001 güncellemesini kuruyoruz (güncelleme dosyalarını çalıştırmadan önce "oku beni" dosyalarını mutlaka okuyun) ve sürücü CD ile işimizi bitiriyoruz. Son olarak, kurulum işleminden sonra kutudan çıkan internet adresini ziyaret ederek yeni güncellemelerin (Şu anda 2.010 versiyonu mevcut) olup olmadığını kontrol ediyor, varsa indirip onları da kuruyor ve kurulumu tamamlıyoruz.

    NIA Yazılımını Çalıştırmadan Önce...

    NIA'yı kullanırken dikkat etmeniz gereken bazı hususlar var. Öncelikle NIA'yı hiçbir manyetik etkiye maruz bırakmamalısınız. Bu ciddi anlamda sinyalleri bozabiliyor. Ayrıca etrafta bulunan cep telefonu, CRT monitör ve hatta prize takılmış adaptör bile buludurmamaya özen gösterin.

    NIA Yazılımının Kullanılması ve Çalışma Prensibi

    Artık NIA yazılımı kısayolu başlangıç menümüzde. Kısayola tıklıyor ve programı açıyoruz. Karşımıza çıkan pencerede 5 farklı seçenek var. Öncelikli olarak "Calibration" (kalibrasyon) seçili durumda.



    Kalibrasyon sırasında kas sinyalleri yeşil çizginin altında olmalı


    Kalibrasyon ekranında sürekli iki grafik çiziliyor ve bir de stabil sinyal sınırı diyebileceğimiz bir sınır çizilmiş. Birisi NIA'nın algıladığı kas sinyallerini diğeri de gelen ortalama sinyali gösteriyor. Bu ortalama sinyal seviyesi her ayarlamadan sonra değişiyor ve stabil sinyali buluyor. Kalibrasyon sırasında kas sinyalleri yeşil çizginin altında olmalı. "Tutorial" seçeneğine tıkladığımızda yeni bir pencere açılıyor ve NIA'nın kullanımı ile ilgili her türlü detayı okuyabiliyor hatta hazırlanan videolar sayesinde görebiliyoruz



    Brainfingers" seçeneğine tıkladığımızda bizi birkaç tane gerçek zamanlı grafik karşılıyor. Bu grafikler başımızdaki NIA alıcılarına gelen sinyallere göre çiziliyor. Az önce de belirttiğim gibi baş bandındaki alıcılar çok hassas ama oldukça da isabetli. Yani sadece hedef hareketleri ve sinyalleri algılıyorlar. Bu da bir oyun oynarken boynumuzu döndürsek bile sinyallerin etkilenmemesi demek.


    Grafiklere dönelim. İlk grafik "Glance" grafiği. Bu grafik gözlerinizi sağa ya da sola hareket ettiğinizde hareketleniyor. Yani göz hareketlerinizi algılıyor bir başka deyişle. Sıradaki 6 grafik 3'erli 2 bölüme ayrılmış. Biri Alpha diğeri Beta grafikleri. Bunlar beynimizden gelen Alpha ve Beta sinyalleri. Bu sinyaller oldukça düşük frekanstalar ve bazı refleks (korku, heyecan gibi) veya rahatlama durumlarında yükseliyorlar ya da alçalıyorlar. Son grafik ise kas hareketlerimizi kontrol eden grafik. İşte NIA bu grafikleri baz alarak çalışıyor. Her bir grafiğe bir kontrol atıyor ve oyun içinde bu grafiklerdeki değişime göre karakteri kontrol imkanı sağlıyor. Kontrol atamasını ise "Game Play" seçeneğine tıklayarak kendimiz yapabiliyoruz ya da hazır profilleri seçerek oyunda kullanabiliyoruz. Ayrıca kontrollerin hassasiyet sınırlarını da istediğimiz gibi esnetebiliyoruz, bu da kendi profilimizi yaratırken bize maksimum kullanılabilirlik sağlıyor.



    Son olarak "Practice" seçeneğinde basit bir Pin-Pong oyunu bulunuyor. 3 zorluk seviyesine sahip bu oyunu oynamak için kaslarımızı kullanmamız yetiyor. Başlangıç için epey yararlı olduğunu söyleyebilirim. Bir başka çalışma seçeneği ise göz hareketlerini joystick girişleri olarak kabul eden bir çalışma modu. Bu modda göz hareketlerinizin detaylı grafiği çiziliyor. Bu da öğrenmek için oldukça kullanışlı.

    Koş Diyorum, Koş! (İçimden Tabii)

    Bir profil seçip oyuna girme zamanı geldi. Kolay olması açısından öncelikle "Default W.A.S.D." profilini seçtim. Bu profilde kas hareketleri "W" ve "S" tuşlarını, göz hareketleri de "A" ve "D" tuşlarını kontrol ediyor ve baş hareketlerini fare ile kontrol ediyoruz. İlk denemem Half-Life 2 ile oldu. G-Man ekrandan kaybolduktan ve tren durduktan sonra başladım ileri gitmeye. İlk hareketimle birlikte kendimi Gordon Freeman gibi hissetmeye başladım bile. Tabi ilk birkaç dakika oldukça afalladım. İstediğim kontrolleri sağlayamadım. Ama bir kaç saatlik uğraşıdan ve onlarca denemeden sonra gerçekten şaşırtıcı sonuçlar almaya başladım. Sanki oyundaki karakter bendim artık. Hatta bir süre daha çalıştıktan sonra arkamdan koşarak geldiğini duyduğum bir Combine askerinden reflekslerimle kaçarak sanal dünyada ilk defa bu kadar heyecanlandım diyebilirim...

    Bak Anne, Ellerim Yok!

    FPS oyunları için büyük bir devrim niteliğinde olan NIA'yı tüm bize sundukları ile kullanabilmek için epey zaman gerektiğini söylemeliyim. Ayrıca şimdilik kontrollere fare hareketini atayamamamız da bir eksi, yani ara sıra da olsa elimizi fareye götürmemiz gerekebiliyor. Fakat bu o kadar da önemli olmuyor NIA'ya alıştıkça. Tabi teknolojinin gelişmesi ile bunun da aşılabileceğini, aşılmakla kalmayıp çok çok daha ileriye götürülebileceğini gözüm kapalı söyleyebilirim.


    Birkaç yıl önce bana oynadığın bu oyundaki karakteri beyin dalgaların ile kontrol edebileceksin ve hatta reflekslerini hiç zaman kaybı olmadan oyuna yansıtabileceksin deselerdi sanırım "o kadar da ileri gitme arkadaşım" derdim. Ama artık bütün bunlar NIA ile mümkün.


    Hepimiz oyun dünyasının parçalarıyız ve bu dünyayı olabildiğince gerçek yaşamak istiyoruz ve bence oyun dünyasında gerçekliğin tanımı hisler olmalı. Oynadığınız oyunun ne kadar içine girerseniz, kontrol ettiğiniz karakterle ne kadar bütünleşirseniz ve karakterinizi hissedebilirseniz gerçeği bir o kadar yaşamış olacaksınız. Bir FPS oyununun içine girmek, oyundaki karakteri bire bir kontrol etmek ya da bir ralli pilotunun yaşadığı heyecanı yaşamak için tek adresiniz NIA olmalı. OCZ NIA, ülkemizde 199$ + KDV fiyat etiketiyle satılmaktadır.













    abraxas45, BuGi, ANaTHeMa ve 2 kişi daha bunu beğendi.

  2. #2

    Standart

    böyle bişeye sahip olmayı en çok ben isterim bilirsin oyun hastasıyım :-)
    Manisalı bunu beğendi.

  3. #3

    Standart

    bakalım daha neler çıkacak
    Manisalı bunu beğendi.

Benzer Konular

  1. Cevap: 9
    Son Mesaj : 05.Haziran.2013, 19:28
  2. XBox 360 Sahiplerinin Oynaması Gereken 5 Oyun | Oyun | Haber | 27.06.2010
    Konu Sahibi Ezio Forum Oyun Dünyasından Haberler
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 17.Aralık.2010, 18:54
  3. PS3'te Kopya Oyun Çalıştıran Cihaz ! | Oyun Haber | 30.08.2010
    Konu Sahibi Mysterio Forum Oyun Dünyasından Haberler
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 17.Aralık.2010, 18:35
  4. Mafia 2'den Yeni Oyun İçi Bilgiler Paylaşıldı | Oyun | Haber
    Konu Sahibi worldoutyasin Forum Oyun Dünyasından Haberler
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 30.Mayıs.2010, 14:50
  5. Cevap: 0
    Son Mesaj : 21.Mayıs.2010, 18:49