2014 YAZ KAMPANYASI

Etiketlenen üyelerin listesi

pc de ram artıramıyorum

arkadaslar benım pc toplama anakartım gıgabyt p31 serısı ınt.den baktım max 4.gb a kadar desteklıyo bende 1+1(2)gb kıngston 800mhz ram var 1gb 800 mhz ram daha aldım pc ye taktım ama 3 gb olarak gormedı ramların yerlerını deıstırdım gene gormedı acaba ram bozuk olurmu dıye ramları 2 ye dusurup denedım bazen 1 gb gordu ıkı ram ı bazen 2 gb ama ne yaptıysam ramlar 3 gb olmadı sıstem gormedı pc yı aldıgım yerı aradım durumu anlattım eleman bıos updatesı yapılması lasım dedı acaba eleman benı

Bu konu 1463 kez görüntülendi ve 12 yorum aldı ...

    Konuyu değerlendir: pc de ram artıramıyorum

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1463 kez incelendi.


Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 13 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1

    Question pc de ram artıramıyorum

    arkadaslar benım pc toplama anakartım gıgabyt p31 serısı ınt.den baktım max 4.gb a kadar desteklıyo bende 1+1(2)gb kıngston 800mhz ram var 1gb 800 mhz ram daha aldım pc ye taktım ama 3 gb olarak gormedı ramların yerlerını deıstırdım gene gormedı acaba ram bozuk olurmu dıye ramları 2 ye dusurup denedım bazen 1 gb gordu ıkı ram ı bazen 2 gb ama ne yaptıysam ramlar 3 gb olmadı sıstem gormedı pc yı aldıgım yerı aradım durumu anlattım eleman bıos updatesı yapılması lasım dedı acaba eleman benı kekledımı para carpmak ıcın yoksa cıdden bole bır durum olabılırmı ?
    bıosu bız guncelleme yapabılırmıyız bır sakıncası olabılırmı resımlerle anlatımı varmı guncellemenın yada acaba benım sorun baska bısemı nedenı ne olabılır ?


  2. #2

    Standart

    ramlerin tekinin çalışmadığı görünüyot burada veya ramler birbiriyle çakışıyor. birbiriyle çakışmalarının sebebi ya aynı model olmaması yada dediği gibi bios un rami görmemesi. ama ilk ihtimal daha kuvvetlidir. ramler çakışıyor olabilir. bence sorunlu ram i yenisiyle değiştirirsen sorun kalmayacaktır.

  3. #3

    Standart

    kowboy546 Nickli Üyeden Alıntı
    arkadaslar benım pc toplama anakartım gıgabyt p31 serısı ınt.den baktım max 4.gb a kadar desteklıyo bende 1+1(2)gb kıngston 800mhz ram var 1gb 800 mhz ram daha aldım pc ye taktım ama 3 gb olarak gormedı ramların yerlerını deıstırdım gene gormedı acaba ram bozuk olurmu dıye ramları 2 ye dusurup denedım bazen 1 gb gordu ıkı ram ı bazen 2 gb ama ne yaptıysam ramlar 3 gb olmadı sıstem gormedı pc yı aldıgım yerı aradım durumu anlattım eleman bıos updatesı yapılması lasım dedı acaba eleman benı kekledımı para carpmak ıcın yoksa cıdden bole bır durum olabılırmı ?
    bıosu bız guncelleme yapabılırmıyız bır sakıncası olabılırmı resımlerle anlatımı varmı guncellemenın yada acaba benım sorun baska bısemı nedenı ne olabılır ?
    bios güncellemek eskiye nazaran çok zor değildir gigabyte ın sitesinde bios updater vs var onu kurup update diyorsunuz hangi versiyon diyor en sonuncusu seçiyorsunuz update basıp bırakıyorsunuz o yüklüyor vs makine o ara kasılacak irtibatınız kopacak bu kadar yani ramlar aynı marka ve aynı hz ise sorun biosdandır veya boardın desteklenmiyo olmasındandır

  4. #4

    Standart

    dogru cash ramlar kıngston ve hepsıde bı sorun olmasın dıye 800 mhz her hangı bır sıkıntı yasamamak ıcın kurulumunun anlatıldıgı bır yer yada resım vs varmı acaba ?

  5. #5

    Standart

    yani çok basit olduğu için yoktur bence indirip takıldığın yerde buraya yaz ben cevaplarım garanti olmasını istiyorsan

  6. #6

    Standart

    Arkadaşım ben bilgisayarcıyım zaten. İlk olarak aldığın ramların üçüde gördüğüm kadarı ile Kingston ve 800MHz yani hepside aynı RAM olduğundan sorun yok demektir.

    Servisin dediği gibi bios güncellemen gerekebilir. Bunun için yollar çok basittir kardeşim. İlk olarak anakartının tam model ve seri nolarını çıkart yaz bi yere. Sonra Gigabyte.com.tw adresine gir ve BIOS Update programını indir. Ardından anakartının tam modelini bul siteden ve driverlar içinden BIOS olayını bul son güncel BIOS versiyonunu oradan indir. kesinlikle 512KB den fazla olamaz bu. Fazla ise bir yanlış yapıyorsun demektir. Ardından Windows ortamında BIOS Update programını çalıştır ve güncelleme için indirdiğin 512KB lik dosyayı seç ve güncelle de. Zaten iş bitiminde program bilgisayarın yeniden başlatılması gerektiğini söyleyecektir. Yeniden başlat ve işin bitmiş demektir.

    Bu durumda elektriklerin kesilmemesi veya PC nin kapatılmaması gerekir. Yoksa BIOS'unu kökten uçurmuş olursun. Çift BIOS varsa anakartta yinedesorun olmaz.

    Kolay gelsin kardeşim.
    CaSh bunu beğendi.

  7. #7

    Standart

    UnPoo Nickli Üyeden Alıntı
    Arkadaşım ben bilgisayarcıyım zaten. İlk olarak aldığın ramların üçüde gördüğüm kadarı ile Kingston ve 800MHz yani hepside aynı RAM olduğundan sorun yok demektir.

    Servisin dediği gibi bios güncellemen gerekebilir. Bunun için yollar çok basittir kardeşim. İlk olarak anakartının tam model ve seri nolarını çıkart yaz bi yere. Sonra Gigabyte.com.tw adresine gir ve BIOS Update programını indir. Ardından anakartının tam modelini bul siteden ve driverlar içinden BIOS olayını bul son güncel BIOS versiyonunu oradan indir. kesinlikle 512KB den fazla olamaz bu. Fazla ise bir yanlış yapıyorsun demektir. Ardından Windows ortamında BIOS Update programını çalıştır ve güncelleme için indirdiğin 512KB lik dosyayı seç ve güncelle de. Zaten iş bitiminde program bilgisayarın yeniden başlatılması gerektiğini söyleyecektir. Yeniden başlat ve işin bitmiş demektir.

    Bu durumda elektriklerin kesilmemesi veya PC nin kapatılmaması gerekir. Yoksa BIOS'unu kökten uçurmuş olursun. Çift BIOS varsa anakartta yinedesorun olmaz.

    Kolay gelsin kardeşim.
    teşekkürler benim dediğim arkadaş güzelce açıklamış ama artık gigabyte asus gibi anakartlar için gerek cdlerinde gerek net sitelerinde update yapan ufak programlar var ve genelde anakarta kendi bakıyor seçmeye gerek bırakmadan update internet seçeneği harici dosyadan da yükleme seçeneği veren bu progr*****arda internetten seçildiğinde son 2-3 update gösteriyor burda tarihe dikkat ederek seçilip update basıldıktan sonra güncellemeyi yapıyor UnPoo arkadaşımızın dediği gibi dosyayıda bulup indirebilirsiniz tabiki eskiden bu işler için disket sürücü lazımdı açılışlarda artık o devir yerini usb flash belleğede bıraktı esasında geçen ben usb bellek ile yaptım bi update olayı kitleniyordu belli bir kısımda ayrıca UnPoo cevap için teşekkürler madem bilgisyarcısın buda benden sana ufak bi ikram

    Hiren's BootCD and BootUSB v9.5 Full | Çok Fonksiyonlu Açılış Cdsi ve Usb Bellek

  8. #8

    Standart

    Cash teşekkür ederim bu programında eski versiyonu arşivimde vardı iyi oldu çok sağol.

    Unutmadan yazayım hemen. Bazı BIOS güncellemeleri ( çok önem arzedenler ) hala disket sürücü ile yapılmak zorunda kalıyor. Bunun detaylı açıklamalarını anakart üretici sitesinde görebilirsiniz. Ben hiç olmazsa ayda 2-3 tane BIOS güncellemesi yapıyorum ki bazı önemli güncellemeleri update programları veya USB flash disklerle kabul etmiyor o yüzden yedekte bir kutu disket ve iki adet FDD bulunduruyorum hala :S

  9. #9

    Standart

    UnPoo Nickli Üyeden Alıntı
    Cash teşekkür ederim bu programında eski versiyonu arşivimde vardı iyi oldu çok sağol.

    Unutmadan yazayım hemen. Bazı BIOS güncellemeleri ( çok önem arzedenler ) hala disket sürücü ile yapılmak zorunda kalıyor. Bunun detaylı açıklamalarını anakart üretici sitesinde görebilirsiniz. Ben hiç olmazsa ayda 2-3 tane BIOS güncellemesi yapıyorum ki bazı önemli güncellemeleri update programları veya USB flash disklerle kabul etmiyor o yüzden yedekte bir kutu disket ve iki adet FDD bulunduruyorum hala :S
    benimde external bir usb disket sürücüm var sony daha görmeyen makine olmadı sağolsun ama bu ara çoğu işimi hiren ile hallediyorum norton ghost ile yedek alıp dönüyorum ağırlıklı internet cafeci tanıdıklarda kullanıyorlar aynı konfigrasyon makinelerde çok işe yarıyor artı network usb herşeyi tanıyor böylece nortonda image alırken network veya harici bi bellekten dönüş yapılabiliyor
    BIOS güncelleme olayında buraya kowboy tek tek yaz bakalım P31 4 çeşit var hangisi bu arada

  10. #10

    Standart

    hemen sızınle bır sorunu paylasayım anakart cd sını karıstırınca ıcınde bıos guncellemesı yapmak ıcın bır program oldugunu gordum bu programı kullanarak guncelleme yaptım ama guncelleme yapmadan oncede eskı bıos u bır kenara kaydettım sonra yenı bıosu guncelledım gorunuste bır sorun yoktu taa kı netten counter oynamaya kalktıgımda sorunu farkettım pc de ses yoktu daha oncekı baglantılara dokunmamıstım ama gel gor kı tık ses yoktu pc de bende eskı bıosu tekrar gerı yukledım ama sorun hallolmadı derken pc ye 15 dakka once bır format salladım yenıden kurdum ama hala ses yok pc de acaba sorun neden kaynaklanıyordur ?

    anakartımın modelı : GA P31 DS3L

    bır duzeltme daha yapayım hemen bıosu guncelledım ramları denedım ama hala 3 gb olmadı sıstem en fazla 2 gb goruyo ınt. te anakart max 4gb goruyo dıyo sanırım ana kartta sorun var ramları teker teker calısıyomu dıye denedım hepsı pc yı actı ama bazen ıkı tanesı pc yı acmadı bazen 1 gb gordu bazende 2gb hepsını takınca 3 gb gormedı ne hıkmetse

    pc de realtekte ses sıstemını 5+1 yapıyorum ve ses denetımı yap dıyorum orada sag ve sol on hoparlorler cadıgında kulaklıklardan ses alıyorum ama wınamp vb calınca ses yok nıye olmuyo anlamadım da ne ısse

+Sedat Yücel